
Tips om de omzet in jouw horecazaak te verhogen
Als ondernemer ben je altijd op zoek naar manieren om door te groeien. Stilstand is achteruitgang. Als je eigenaar bent van een horecaonderneming, dan weet je dat de concurrentie groot is. De meeste horecabedrijven bouwen na verloop van tijd een vast klantenbestand op. Dit is goed om voldoende te verdienen en rond te komen, maar het bedrijf lijkt verder niet door te groeien. Merk jij dat het succes van jouw onderneming een beetje stil komt te liggen en zou je graag meer omzet creëren? Lees dan snel verder en laat je inspireren door de volgende eenvoudige tips. Want geloof ons, de kleinste veranderingen hebben vaak al het grootste effect!
Investeer in apparatuur met een hoger energielabel
Het klinkt misschien een beetje tegenstrijdig om te investeren in duurdere apparaten als je je omzet wil verhogen. Op de lange termijn is dit echter zeer succesvol. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar barkoelkasten van horecagemak? Let dan vooral op de energieklasse. Duurzaamheid is geen trend meer. Het is noodzakelijk om het groene imago van je onderneming te behouden. De consument stelt hier steeds hogere eisen aan. Bovendien helpt een hogere energieklasse ook bij het besparen van energie. Hierdoor zullen de kosten uiteindelijk verlagen en kun je dus ook meer winst maken.
Producten anders tentoonstellen
Gasten zijn van nature visueel ingesteld. Je kunt impulsaankopen daarom ook aanmoedigen door producten op een andere wijze tentoon te stellen. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een barkoelkast van Horecagemak. Barkoelkasten maken het mogelijk om van een afstand de inhoud te bewonderen. Hierin kun je dus de meest populaire drankjes of wijnen tentoonstellen. Dit moedigt gasten aan om deze dranken te kiezen en zal er dus indirect toe leiden dat de omzet hoger wordt.
Je kunt ook denken aan het laten zien van stukken vlees die door jullie zelf gerijpt zijn. Als obers aan de tafel komen met dergelijke verse producten, dan brengt dit de gasten direct in verleiding om voor dit soort bijzondere gerechten te kiezen.
Besteed dus veel aandacht aan de wijze waarop je gerechten en producten tentoonstelt. Hiermee valt veel winst te behalen.
Kleiner menu
Hanteren jullie momenteel een zeer uitgebreid menu? En merk je toch dat vaak slechts een klein deel van dit menu regelmatig wordt besteld? Dan wordt het tijd om deze een kritisch te bekijken en waar nodig wat gerechten te schrappen. Een groot menu maakt het niet alleen lastiger voor de koks, maar zorgt er ook voor dat je ongelooflijk veel ingrediënten in huis moet halen. Dat niet alleen, de kans op voedselverspilling neemt hierdoor ook flink toe.
Daarom is het beter om voor een kleiner menu te kiezen. Dat is makkelijker te hanteren door de chefs en er zijn minder ingrediënten nodig om dit te realiseren. Bovendien zien we dat restaurants met kleinere menukaarten vaak juist succesvoller zijn. De meeste gasten krijgen van een zeer uitgebreid menu alleen maar keuzestress en geven juist de voorkeur aan een beperkte kaart.
Dit vind je misschien ook leuk

EPDM Dakbedekking: Prijs & Afvoer Tips voor een Duurzaam Dak
25 april 2023
Laat jouw schade door letsel vergoeden dankzij een goede advocaat
2 februari 2023