Een B2B e-commerce portal helpt je B2B webshop verder
Wanneer je een B2B webshop hebt, is het extra belangrijk om je klanten snel en secuur te kunnen bedienen. Als jouw klanten een bestelling plaatsen, moeten ze deze niet alleen snel geleverd krijgen, maar ook nog eens voor een goede prijs. Ook kun je je B2B webshop een stapje verder helpen door ook extra's aan te bieden. Heb je bijvoorbeeld een B2B webshop in bureaus? Dan kan het heel slim zijn om ook ladeblokken, bureaustoelen, vloerbeschermers en houders voor monitoren te verkopen. Dat klinkt heel simpel en logisch, maar om dit goed te laten werken, moet je verder gaan dan je webshop alleen. Je hebt dan een B2B e-commerce portal nodig. Met een B2B e-commerce portal kun je je klanten zeer gerichte aanbiedingen doen.
Een B2B webshop moet het van de terugkerende klanten hebben
En dus zul je er voor moeten zorgen dat je klanten ook daadwerkelijk bij je terugkomen. Dit kun je doen door ieder klant een eigen portal te geven waar hij de meest passende aanbiedingen en nieuwe producten kan zien. Deze informatie kun je natuurlijk ook in een nieuwsbrief zetten, maar wie heeft er tegenwoordig nog tijd om iedere nieuwsbrief die de mailbox binnenrolt te bekijken? Wanneer je je klanten echt goed van informatie over nieuwe producten en aanbiedingen wilt voorzien, zul je dus wat anders moeten verzinnen.
Een B2B e-commerce portal werkt!
Je klanten zullen in één oogopslag kunnen zien of het gewenste item op voorraad is, wat de eventuele alternatieven zijn, wanneer het weer op voorraad komt en wat de korting is als er meerdere items tegelijk besteld worden. Ook is een "bij dit product past"-lijstje altijd handig. Bestelt jouw klant regelmatig dweilen en dweilemmers? Dan kan het slim zijn om ook de dweilstokken eens onder de aandacht te brengen. Maar ook bij bouwmaterialen werkt dat. Bestelt jouw klant houten palen, bijvoorbeeld voor het zetten van schuttingen, dan kan het slim zijn om er een aanbieding op grondankers bij te zetten.
Je klanten voelen niet geïrriteerd door jouw aanbiedingen
Zolang de aanvullende producten ook daadwerkelijk een aanvulling zijn op eeder bestelde artikelen zijn, is er niets aan de hand. Je moet hier wel heel secuur mee omgaan. Bied je je klant uit het voorbeeld over de dweilen een aanbieding met grondankers? Dan heeft dat geen toegevoegde waarde. Het kan dan zelfs zijn dat je klant afhaakt en overgaat naar een andere B2B webshop. Want, vergis je niet, jouw klanten zijn ook ondernemers!